Sepatah Dua Kata

Khamis, November 11, 2010

Semanis Coklat



SEMANIS COKLAT
Tahun              : November 2010
Penerbit           : KarnaDya Solutions Sdn. Bhd
Halaman          : 345 m/s
Harga              : RM 18.90 (Semenanjung Malaysia) / RM 21.90 (Sabah & Sarawak)
Genre               : Cinta
Sinopsis           : 

NAWWAR hanyalah gadis biasa yang ceria. Hidupnya dikelilingi oleh keluarga yang bahagia. Dia tidak pernah gusar akan pandangan orang sekeliling terhadapnya setelah berlaku satu kejadian yang memalukan di sekolah asalkan dia bersama-sama keluarga tersayang. Sebagai seorang gadis, sudah tentu ingin merasa bagaimana mencintai dan dicintai. Apabila kali pertama melafazkannya, hasratnya untuk merasa manisnya cinta tidak kesampaian. Dia ditolak mentah-mentah oleh jejaka pilihan hati. Walau apa pun, hidup tetap perlu diteruskan. Dia yakin, lambat-laun, akan ada putera raja siap dengan menunggang kuda akan menjemputnya juga.

"Saya faham, saya tidaklah secantik mana. Namun entah mengapa masih ingin mencuba memikat hati si dia yang nyata lebih tinggi kedudukannya dari saya. Saya lupa sebentar, masakan enggang, sudi terbang bersama-sama pipit,"

TARMIZI atau Ezzy menjadi bintang pujaan di sekolahnya. Ke mana sahaja lelaki itu pergi, pasti menarik perhatian. Dengan wajah persis model dan susuk tubuh ala seorang atlit sukan, memang mencairkan hati gadis-gadis yang melihat. Namun jauh di lubuk hati, dia kesunyian. Ada sepi yang menjalar di segenap urat nadi. Percaya dan mempercayai sukar untuknya. Semua adalah berpunca dari kisah hitam yang tidak mahu langsung dikenang.

"Orang melihat aku punya segalanya. Namun realitinya, hati aku merana. Bagi mereka, hidup aku sempurna. Hakikatnya, kehidupanku tidaklah sebahagia yang mereka fikirkan,"

Persoalan hati dan perasaan memang sukar untuk ditafsirkan sampi bila-bila. Dalam ketawa ada terselit duka. Dalam ria ada tersulam derita. Hati mengata cinta tapi mulut tidak mengakuinya. Kisah cinta dan suka-duka remaja. Penuh dengan pesona! 

Ikuti temubual novel ini di blog Info-Nomik Malaysia. Klik sini.

2 ulasan :

fafarara berkata...

double thumbs up for SEMANIS COKLAT !! like it !

Rizai Reeani berkata...

Fara: Terima kasih Fara sudi membaca novel ini. Gembira Fara menyukainya. :)